Szanowni Państwo,

zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi obecnych oraz przyszłych flagowych projektów Ultimate Games S.A.

Ultimate Fishing Simulator 2

Gra jest obecnie w zaawansowanym stopniu dewelopmentu. W ostatnich miesiącach zostały przeprowadzone zaawansowane playtesty, w których wzięło udział ponad 20 000 graczy. Zebrany feedback pozwolił poprawić produkt w wielu aspektach oraz dostarczyć na Festiwal Steam poprawione demo.

UFS2 pojawi się w formie Early Access w sierpniu 2022 roku. Do wykonania pozostały poniższe rzeczy:

  1. Turnieje
  2. Podłączenie bazy danych do komunikatów z migająca ikonką
  3. Łodzie
  4. Osiągnięcia Steam (Achievements)
  5. Nęcenie
  6. Nowa mapa: Tajlandia + trolling (metoda połowu)
  7. Zwiększenie ilości przedmiotów w grze
  8. Stackowanie i przerobienie systemu ekwipunku
  9. Pakiety i zestawy w sklepie
Planowana data wydania 25/08/2022
Wishlista ~ 75 000
Early Access TAK – 22/08/2022
Czas trwania EA ~6 miesięcy
Planowanie wydanie pełnej wersji Q1/Q2 2023.
Cena gry $19,99
Cena DLC $2.99 – $9.99

Powyższe podpunkty powinny być gotowe przed premierą Early Access, jeżeli tak się nie stanie zostaną wykonane w okresie trwania wczesnego dostępu, na który również zaplanowano wprowadzenie dodatkowych funkcji gry takich jak:

  1. Wymiana postaci
  2. Multiplayer
  3. Metoda muchowa
  4. Metoda podlodowa + mapa Alaska
  5. Sonary

Po wyjściu z Early Access lub wraz z jego wyjściem powinno pojawić się pierwsze płatne DLC – w formie nowej mapy (może to być Alaska wraz z wprowadzeniem podlodowego łowienia).

Obecny stan projektu

Gra jest w pełni grywalna oraz pozbawiona większych błędów lub ułomności. Zostało wprowadzone 13 języków. Metoda spinningowa na trybie normalnym jest przyjemna i pozwala graczom czerpać przyjemność z rozgrywki. Metoda spławikowa wymaga tweakowania i poprawy bait-ratio, gdyż jest o wiele mniej efektywne niż spinning (być może ze względu na typ mapy początkowej – większość występujących ryb to drapieżniki).

W grze brakuje poprawnego podziału na kategorie sprzętu oraz budynek trofeów powinien zostać poprawiony podczas trwania Wczesnego Dostępu. Należy również dodać większość sprzętu, który został wykonany lub wprowadzać go systematycznie wraz z aktualizacjami gry.

Obecnie najpoważniejszy problem to wysokie temperatury sprzętów graczy po uruchomieniu gry, co może w pewnym stopniu rzutować na niższe oceny. Jest to prawdopodobnie spowodowane memory-leakiem, ale ciężko to zweryfikować obecnie. Problem będzie naprawiany w formule EA.

Obecna ocena projektu na podstawie ocen graczy zebranych w betatestach wynosi 79%.

Do premiery zostanie przygotowany trailer, który będzie promował grę przed i po premierze.