Ultimate Fishing Simulator 2

Premiera sequela do pierwszej części gry Ultimate Fishing Simulator, miała miejsce 22 sierpnia 2022 r. Przez pierwsze 3 dni gra posiadała oceny mieszane, które miały wpływ na sprzedaż gry. Dzięki szybkiej reakcji i ciągłej komunikacji z graczami udało się po 3 dniach wyciągnąć oceny gry na “pozytywne” (>=70%). Od tamtego momentu ogólna ocena gry sukcesywnie rośnie do góry i obecnie wynosi 80%.

Od dnia premiery gra otrzymała około 30 aktualizacji, które skupiały się głównie na poprawie gry, balansu rozgrywki i ulepszeniu map (lokacji). W grze były dostępne dwa specjalne wydarzenia dla graczy – Halloween oraz Świąteczne. Wydarzenia znacznie pobudzają społeczność i pokazują, że takie wydarzenia powinny być organizowane w grze regularnie.

Data wydania 22/08/2022
Oceny 80%
Early Access TAK
Planowana data premiery pełnej wersji gry Q2/Q3 2023
Cena gry $19,99
Max. peak 924

W listopadzie 2022 roku, w podstawowym zespole deweloperskim zaczęły pojawiać się problemy co skutkowało zatrudnieniem nowego, doświadczonego programisty na stanowisko Lead Programmer, który obecnie razem z resztą zespołu zajmuje się przebudową gry i aktualizacją jej do najnowszej wersji Unity.

Równolegle trwają również prace nad tworzeniem postaci oraz pozostałych assetów do trybu wieloosobowego. Gra w porównaniu do pierwszej części gry będzie posiadała pełnoprawny tryb multiplayer, z modelami 3D pozostałych graczy.

Pipeline produkcyjni Early Access nadal pozostaje bez zmian, jednak premiera pełnej wersji gry jest planowana na Q2/Q3 2023 roku.

Ultimate Hunting

Projekt w produkcji od 05/2021, wykonywany w 15 osobowym zespole. Przewidywany budżet produkcji 3 mln złotych. Pierwotnie projekt przewidywał 18 milestone (etapów) z zakończeniem na grudzień 2022.

Ze względu na liczne trudności podczas developmentu, rosnącą inflację, problemy z zasobami ludzkimi oraz dodatkowymi elementami rozgrywki (ze względu na nową konkurencję), gra zostanie wydana dopiero w 2023, bez konkretnego terminu. Przewiduje się jednak, że będzie to druga połowa roku 2023.

Planowana data wydania 2023
Early Access Tak
Cena gry $19,99 – $24,99
Premiera trailera do 31/03/2023
Premiera karty Steam do 31/03/2023

W kwietniu 2022 roku została wykonana aktualizacja projektu do silnika Unreal Engine 5. Ze względu na duże różnice technologiczne w projektach należy wykonać od początku wszystkie postaci oraz level-design aby używać wszystkich technologii UE5, w celu dostarczenia produkcji o jakości AA/AAA i wyróżnieniu się pośród konkurencji.

Aby wykorzystać pełen potencjał Unreal Engine 5, należało użyć:

  • MetaHuman
  • Nanite
  • Nanite Foliage
  • World Partition 

Na dzień dzisiejszy projekt Ultimate Hunting poszukuje nadal rozwiązania, które będzie wykorzystane do stworzenia futra zwierząt. Pierwotnie zakładano użycia gotowego assetu gFur, niestety obecnie nie wspiera on Unreal Engine 5 i należy stworzyć autorski asset lub zatrudnić osoby wyspecjalizowane w tworzeniu grooma. 

Projekt obecnie posiada swój własny system RAGs, który jest odpowiednikiem konkurencyjnego systemu truRACS. Stworzenie systemu losowego generowania trofeów było jednym z największych wyzwań w projekcie. W celu dobrego odzwierciedlenia wariantów poroża/rogów oraz ich wzrostu, kształtu, wygięć, rozwidleń – należy posiadać dużą bazę danych składającą się ze skanów 3D prawdziwego poroża/rogów. Zakup takich skanów jest drogi i często mało opłacalny. Obecnie na cele opracowania RAGs dla Tule Elk, zostały zakupione skany wysokiej rozdzielczości. 

W Ultimate Hunting najważniejsze są jednak zwierzęta i ich animacje. Obecnie posiadamy trzech animatorów zwierząt oraz jednego 3D animal designera. Na każde zwierzę przypada około 40 animacji. Animacje regularnie udostępniamy w social mediach Ultimate Hunting™ dzięki czemu możemy na bieżąco sprawdzać feedback graczy i wprowadzać zmiany jeżeli pojawia się uzasadniona krytyka.

Projekt niestety jest obarczony sporym ryzykiem finansowym. Wykonanie wszystkich prac na poziomie porównującym konkurencji, okazał się droższy niż przewidywały wszystkie wyliczenia. Przekroczenie zakładanego budżetu jest głównie spowodowane wydłużeniem prac nad grą oraz tworzeniem bezpośrednio przez zespół modeli 3D zwierząt oraz ich animacji. Nasz projekt ma za zadanie konkurować z grami, które miały budżet 10-30x większe niż Ultimate Hunting oraz zespoły o wielkości min. 55 osób. Wykonanie konkurencyjnego produktu w krótkim czasie, małym zespole i ograniczonym budżecie jest trudne i czasochłonne, a wypuszczanie produktu o jakości znacznie niższej od konkurencji nie spotka się z pozytywnym odbiorem ze strony graczy. Obecnie badamy także zainteresowanie zagranicznych Publisherów ww. tytułem. Największym problemem w projekcie są realistyczne animacje FPP (first person perspective), które widzi gracz podczas rozgrywki. Animacje FPP są cały czas widoczne przez gracza, ze względu na wykonywanie ich przez avatara cały czas podczas rozgrywki. Jest to m.in. używanie przedmiotów, interakcja z otoczeniem, etc.

Trailer oraz karta Steam gry nie zostały jeszcze opublikowane ze względu na opóźnienia w tworzeniu animacji FPP, a pokazanie ich w wersji placeholderowej będzie wiązało się z krytyką ze strony graczy (feedback graczy odnośnie filmu z animacjami broni). Na dzień dzisiejszy planowana data premiery trailera i karty Steam jest przewidywana NIE PÓŹNIEJ niż 31 marca 2023 roku.

PRIMITIVE (TBD)

2 grudnia 2022 roku na kanale został zaprezentowany nowy pomysł preprodukcji pod tytułem PRIMITIVE. Trailer został opublikowany na kanale IGN i obejrzano go ponad 400 tysięcy razy. 

Primitive to przygodowo-survivalowa gra akcji FPP/TPP z otwartym światem, nastawiona na jednoosobową rozgrywkę. Rozgrywka ma być mocno zróżnicowana i obejmować wiele mechanik, w tym elementy survivalu, walkę, eksplorację, polowania, budowę schronień i crafting. Gracz będzie musiał przy tym mierzyć się z licznymi zagrożeniami – m.in. bestiami (np. mamuty i tygrysy szablozębne) oraz konkurencyjnymi plemionami.

W ciągu zaledwie 4 tygodni, wishlista gry przekroczyła 15 000 zapisów. Ultimate Games SA dostrzegając potencjał tytułu PRIMITIVE i planuje finansowanie developmentu i oficjalne rozpoczęcie prac nad grą. Gra ma powstać na silniku Unreal Engine 5.

Planowana data wydania 2024/2025
Wishlista 15 500
Platforma  PC
Sugerowana cena TBD

Ultimate Fishing Simulator (2017)

Zgodnie z informacjami, które zostały przekazane w czerwcu 2022 roku, do pierwszej części Ultimate Fishing Simulator zakontraktowano wykonanie 5-ciu sztuk DLC.

24 sierpnia 2022 roku miała miejsce premiera pierwszego dodatku – Taupo Lake DLC, a koszty jego produkcji zwróciły się po kilku dniach. Obecnie dodatek posiada 72% pozytywnych ocen. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem Taupo Lake DLC (VR).

Planowana data wydania 2023
Liczba DLC 4
Cena DLC $4.99 – $9.99

W ciągu ostatnich tygodni, nowy zespół wykonał kilka ważnych aktualizacji całej gry, które poprawiały stare błędy oraz są przygotowaniem do przerzucenia gry na najnowszą wersję Unity 2021 LTS ze wsparciem URP. Pozwoli to na stworzenie nowych DLC w zupełnie nowej jakości i dostarczenie graczom ważnych poprawek QoL, które powinny mieć przełożenie na wydajność gry.

Kolejne DLC powinny pojawiać się systematycznie w 2023 roku, wraz z innymi aktualizacjami. Przewiduje się, że część DLC będzie znacznie bardziej rozbudowana od tych dostarczanych obecnie graczom. Większe DLC będą oferowane w wyższej cenie – około 10$.

Ultimate Fishing Simulator 2 (Mobile)

Do końca pierwszego półrocza 2023 jest również planowana mobilna odsłona Ultimate Fishing Simulator 2. Poprzednia wersja gry od kilku lat cieszy się niezmiennym zainteresowaniem graczy, co przekłada się na stabilne przychody z tej platformy.

Planowana data wydania Q2 2023
Platformy Android/iOS
Cena gry  Free2Play