Szanowni Państwo,

zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi obecnych oraz przyszłych flagowych projektów Ultimate Games S.A.

Ultimate Fishing Simulator 2

Gra jest obecnie w zaawansowanym stopniu dewelopmentu. W ostatnich miesiącach zostały przeprowadzone zaawansowane playtesty, w których wzięło udział ponad 20 000 graczy. Zebrany feedback pozwolił poprawić produkt w wielu aspektach oraz dostarczyć na Festiwal Steam poprawione demo.

UFS2 pojawi się w formie Early Access w sierpniu 2022 roku. Do wykonania pozostały poniższe rzeczy:

  1. Turnieje
  2. Podłączenie bazy danych do komunikatów z migająca ikonką
  3. Łodzie
  4. Osiągnięcia Steam (Achievements)
  5. Nęcenie
  6. Nowa mapa: Tajlandia + trolling (metoda połowu)
  7. Zwiększenie ilości przedmiotów w grze
  8. Stackowanie i przerobienie systemu ekwipunku
  9. Pakiety i zestawy w sklepie
Planowana data wydania 25/08/2022
Wishlista ~ 75 000
Early Access TAK – 22/08/2022
Czas trwania EA ~6 miesięcy
Planowanie wydanie pełnej wersji Q1/Q2 2023.
Cena gry $19,99
Cena DLC $2.99 – $9.99

Powyższe podpunkty powinny być gotowe przed premierą Early Access, jeżeli tak się nie stanie zostaną wykonane w okresie trwania wczesnego dostępu, na który również zaplanowano wprowadzenie dodatkowych funkcji gry takich jak:

  1. Wymiana postaci
  2. Multiplayer
  3. Metoda muchowa
  4. Metoda podlodowa + mapa Alaska
  5. Sonary

Po wyjściu z Early Access lub wraz z jego wyjściem powinno pojawić się pierwsze płatne DLC – w formie nowej mapy (może to być Alaska wraz z wprowadzeniem podlodowego łowienia).

Obecny stan projektu

Gra jest w pełni grywalna oraz pozbawiona większych błędów lub ułomności. Zostało wprowadzone 13 języków. Metoda spinningowa na trybie normalnym jest przyjemna i pozwala graczom czerpać przyjemność z rozgrywki. Metoda spławikowa wymaga tweakowania i poprawy bait-ratio, gdyż jest o wiele mniej efektywne niż spinning (być może ze względu na typ mapy początkowej – większość występujących ryb to drapieżniki).

W grze brakuje poprawnego podziału na kategorie sprzętu oraz budynek trofeów powinien zostać poprawiony podczas trwania Wczesnego Dostępu. Należy również dodać większość sprzętu, który został wykonany lub wprowadzać go systematycznie wraz z aktualizacjami gry.

Obecnie najpoważniejszy problem to wysokie temperatury sprzętów graczy po uruchomieniu gry, co może w pewnym stopniu rzutować na niższe oceny. Jest to prawdopodobnie spowodowane memory-leakiem, ale ciężko to zweryfikować obecnie. Problem będzie naprawiany w formule EA.

Obecna ocena projektu na podstawie ocen graczy zebranych w betatestach wynosi 79%.

Do premiery zostanie przygotowany trailer, który będzie promował grę przed i po premierze.

Ultimate Hunting

Gra jest w produkcji od połowy maja 2021 roku . Obecnie zostało wykonane 12 milestonów i większość zaplecza gry jest już przygotowana, jednak wraz rozwojem gry poszerzyła się lista rzeczy do stworzenia i proces dewelopmentu musi zostać rozszerzony o dodatkowe 6-8 milestonów. Należy pamiętać, że w tego typu grach najważniejsze są aspekty wizualne – środowisko, modele i animacje zwierząt oraz ich SI.

Projekt wykazuje silne zainteresowanie na kanałach społecznościowych, które obecnie wykazują największą aktywność spośród całej konkurencji (theHunter, Way of the Hunter). Obecnie fanpage śledzi prawie 20 000 osób, a dedykowana grupa na Facebook przekroczyła 8000 członków.

Planowana data wydania TBD
Wishlista
Early Access TAK
Czas trwania EA 6-12 miesięcy
Cena gry $14,99 – $29,99
Cena DLC $2.99 – $9.99

W zaledwie 20 dni od uruchomienia konta Twitter mamy już prawie 300 obserwujących w sposób organiczny, a serwer Discord posiada obecnie (bez żadnych reklam) 1100 członków. Dla porównania zapowiedziany 21 kwietnia konkurencyjny tytuł – Way of the Hunter, przy wsparciu dużego wydawcy THQ NORDIC ma zaledwie 760 członków na Discord oraz 1300 followersów na Facebook.

Wyświetlenia na YouTube dotyczące Ultimate Hunting przekroczyły 0,5 mln unikalnych odsłon (organicznie). Na marketing (płatne reklamy, sponsorowane akcje, etc) wydano obecnie 0 zł. Koszty marketingu polegają wyłącznie na prowadzeniu aktywnej komunikacji (opłacanie PR) i ujednolicaniu brandu w celu stworzenia rozpoznawalności marki.

Ultimate Hunting potrzebuje jednak być oficjalnie zapowiedziana i upubliczniona w internecie oraz na Steam co będzie miało największe znaczenie przy budowaniu społeczności. W tym celu od dłuższego czasu jest tworzony trailer gry, który ma być bezpośrednio jej odzwierciedleniem, a nie zwykłą preprodukcją.

Pokazanie jakości oraz dbałości o szczegóły jest bardzo ważne, gdyż społeczność gier łowieckich jest wyczulona na ułomności oraz odstępstwa od normy. Dlatego bardzo ważne jest pokazanie jakościowo wysokiej produkcji z charakterystycznymi elementami dla naszej gry.

Wraz z zapowiedzą gry zostanie opublikowana karta Steam oraz strona WWW. Od momentu zapowiedzi zostaną zintensyfikowane działania w social mediach w celu budowania długotrwałego zainteresowania grą oraz maksymalizacji konwersji wishlist. Premiera trailera, strony internetowej oraz karty Steam jest przewidziana na Q3 2022.

Obecnie największym problemem w Ultimate Hunting są zasoby ludzie. Na rynku brakuje specjalistów, głównie z dziedzin animacji oraz modelowania zwierząt 3D.  Średni koszt pracownika z doświadczeniem w danej dziedzinie to koszt 20 000 zł netto miesięcznie lub więcej. Zatrudnianie zagranicznych osób jest utrudnione ze względu na jeszcze wyższe stawki.

Uwagę należy zwrócić na fakt peaków gier o tematyce fishing oraz hunting w dniach premiery, które są stosunkowo niskie. Wynika to z faktu, że gracze są wybredni i poszukują dobrego produktu. Jeżeli gra otrzymuje dobre oceny, można wtedy przez długi czas zapewniać rozwój gry przez dodatkowe DLC lub darmowe aktualizacje, które będą skutkować rekordowymi peakami, nawet kilka lat po premierze.

Ultimate Fishing Simulator (2017)

3T Games wykona dla Ultimate Games aż pięć (5) płatnych dodatków do gry Ultimate Fishing Simulator (2017). Dodatki będą oferowały dostęp do nowych map oraz nowe ryby do złowienia. Planowane rozpoczęcie prac  – 01/07/2022.

Pierwsze DLC powinno się pojawić pod koniec Q3 2022. Kolejne powinny pojawiać się w odstępie nie większym niż 3 miesiące. Za dobór DLC oraz ich wykonanie będzie odpowiadało 3T Games – które będzie na bieżąco ustalało i dobierało mapy, które będą najlepiej wpisywały się w społeczność Ultimate Fishing Simulator.

Planowana data wydania Q3 2022 – Q4 2023
Wishlista
Sugerowana cena  $4,99
Liczba DLC 5

DLC zostanie poprzedzone przeprowadzeniem ankiety na temat tego, gdzie powinny być zlokalizowane nowe łowiska DLC – co ożywi społeczność i pomoże poprawnie zrealizować zakładane cele.

Dodatkowo Ultimate Fishing Simulator (2017) jest obecnie w trakcie dostosowywania wersji VR na platformę Oculus oraz na zaawansowanym etapie certyfikacji na rynek chiński.