Podczas wyprawy na wschód grupa wikingów wpada w pułapkę. Ragnald zostaje uratowany przez towarzyszącego ekspedycji wilka i musi odnaleźć swoich bliskich. By osiągnąć ten cel, wiking oraz jego wilczy kompan muszą nie tylko przetrwać, ale też odpowiednio zarządzać czasem, przestrzenią i energią.
Data premiery: 2020.
Wydawca: Ultimate Games S.A.
Deweloper: ForestLight Games
Wikingowie podczas wyprawy na Wschód wpadają w pułapkę. Ragnald zostaje uratowany przez towarzyszącego wyprawie wilka i musi odnaleźć swoich bliskich. Wiking wraz z kompanem zmuszeni są nie tylko przetrwać, ale odpowiednio zarządzać czasem, przestrzenią i energią w drodze do celu.
Wczesne średniowiecze, IX wiek, Europa Wschodnia. Rzeką w głąb lądu dryfują łodzie wikingów, szukających dogodnego miejsca do osiedlenia się. Na czele wyprawy stanął jeden z największych i najsprytniejszych wojowników – Ragnald. Wraz z żoną, dziećmi i towarzyszami wyprawy poszukuje bezpiecznej krainy, bogatej w wodę, roślinność i zwierzynę. Towarzyszy mu również wierny przyjaciel, wilk Raga. To miała być spokojna wyprawa, ale ekspedycja wpada w pułapkę zastawioną przez bezwzględne wojowniczki z Królestwa Kobiet, które pojmują do niewoli kobiety i dzieci. Zabijają przy tym wszystkich mężczyzn. Prawie wszystkich…
Dzięki pomocy Ragi ranny Ragnald przetrwał, resztką sił wilczur wyciągnął go na drugi brzeg rzeki. Chwilę przed tym, gdy zemdlał, zdołał zauważyć jeszcze wśród pojmanych swoją ukochaną Tove i dzieci. Kiedy się ocknął, obok leżał wierny wilk, a oprócz głosów natury nie było słychać nic więcej – ani śladu napastniczek, ani pojmanych kobiet czy dzieci. Tak rozpoczęła się wyprawa Ragnalda w nieznane, przez dzikie, niebezpieczne tereny, ale też wioski i osady, choć te nie zawsze okażą się przyjazne. Wierny towarzysz Raga wielokrotnie okaże się zbawcą, ratując go przed dzikimi zwierzętami czy pomagając w polowaniu. Przed Ragnaldem i wilkiem trudna droga, walka z pogodą, dzikim lasem, zwierzyną, walka o pożywienie, lekarstwa, walka z wrogo nastawionymi plemionami… Główną motywacją jest odzyskanie ukochanej i dzieci.
Kiedy już dotrze do wioski kobiet, wyjdzie na jaw, że to nie jest zwyczajna osada…
Najciekawsze mechaniki gry:
- orientacja w terenie i odkrywanie nieznanego świata;
- wczesnośredniowieczny crafting …bardzo dużo craftingu;
- polowania na bobry, przepiórki, zające, kuropatwy;
- wodne przeprawy, połowy w strumieniu;
- walka z dziką zwierzyną …lub ucieczka;
- przygotowanie schronienia, bezpieczny nocleg;
- radzenie sobie z komarami, kleszczami i innym robactwem;
- przeprawianie się przez niebezpieczne tereny;
- najbardziej niebezpieczni z niebezpiecznych – ludzie;
- wykorzystasz zręczność i nauczysz się nawigacji, aby przetrwać;
- poznasz tajemnicę Królestwa Kobiet.